středa 23. března 2016

Zoe Sugg - Girl Online; Recenze

Autor: Zoe Sugg
Rok vydání: 2015 (originál v roce 2014)
Český název: Girl Online
Originální název: Girl Online
Krátký popis děje: Penny má tajemství. Pod přezdívkou Girl Online si začne psát blog. O svém každodenním životě, zážitcích, kamarádech, láskách... Pak se ji stane "největší trapas," který uvidí díky sociálním sítím všichni. Rodiče ji berou do New Yorku, kam má namířeno její matka, pořadatelka svateb. Tam se Penny zamiluje. Do pohledného Noaha. Jenomže ten má taky tajemství... A díky němu dívčina anonymita jednoho dne praskne.

Kniha pro mě byla velkým lákadlem. Přiznám se, už tři roky jsem fanynka Zoelly (což je poměrně známá youtuberka) a tak jsem netrpělivě vyčkávala, kdy publikace konečně vyjde.. Ještě téhož dne co se k nám dostala v českém překladu jsem se vydala do knihkupectví a Girl Online si pořídila. Začíst se je jednoduché. Děj vás vcucne jako vodní vír. U čtení mi krásně svítilo sluníčko, neboť byly prázdniny a tak mi stránky rychle ubíhaly.

Penny je sympatická, patnáctiletá holka. Má všechno co by si každá její vrstevnice přála. Bezvadnou rodinu, která spolu skvěle vychází, a také nejlepšího kamaráda Eliotta, který ji nikdy nenechá v bryndě. Je to všechno takové sladké už na začátku, ale psáno je to hezky a vás samozřejmě zajímá, jak to celé dopadne.

Naší hlavní hrdince se poštěstí jet s rodinou do New Yorku. A tam se zamiluje. Klasická červená knihovna pro dospívající holky. Děj je vesměs v základu úplně stejný jako všechny ostatní young adult. Pár odlišností tu sice je, ale to číslíčko je sotva patrné.

Téměř čtyř sta stránek jsem zhltla během odpoledne. Dobrá, je to klišé nad klišé..ale přiznejme si, stejně je čteme, protože se nám líbí a možná i my bychom si přáli něco takového prožít na vlastní kůži. Což se nám ve většině případech stejně nepoštěstí a tak tu máme knihy jako je tato. Pohlazení po duši, povedené grafické zpracování a obálka lahodící oku (navíc krásně vyniká v knihovničce ;) )

Na odreagování výborné. Není těžké vžít se do kůže Penny, či s ní soucítit. Eliott? Příklad skutečného nejlepšího kamaráda. Noah? Prototyp bezchybného přítele (skoro). Příběh sám o sobě, jak už jsem psala výš, není nic náročného, filozofické úvahy tam nenajdete... Na databázi uděleny čtyři hvězdy. Na začínající autorku povedená práce.